beeaa.blogg.se

Mamma till Mio & Eddin. Och livet däremellan!

Negativ

Kategori: Allmänt

Helgen har rusat förbi i vanlig ordning. Nog för att jag hatar, bokstavligen hatar helgerna jag har barnen. Under vintertid. Finns absolut ingenting att göra, mina vildmonster har tyvärr skrämt bort alla så jag har helt enkelt ingen att hälsa på. Vi är inte välkomna och det känns.... Hemskt. Nog för att vi får en hel del kvalitetstid över men den dagliga promenaden till Ica känns inte speciellt roande. Något jag också helst undviker men måste ju. Bara längtar så innerligt tills barnen växer upp och kan bete sig som folk, och till våren/sommaren. Då älskar jag livet utomhus. Nu är resten av veckan fylld med dagis, städa, tvätta, ärenden på stan,leka, laga middag, bada och natta. Tråk tråk tråk men det får åtmindstonde tiden att gå. Blä vad jag började känna mig negativ direkt jag börjat skriva. Men jag står inte ut med den här ensamheten jag måste genomlida under veckorna med barnen. Självklart älskar jag varenda minut jag får spendera med dom, det är inte så jag menar.. Men jag behöver folk att träffa, vara social och snacka skit. Gissa om min telefon går varm varje ledig stund jag får över och efter ungarna somnat hahaha.... Visst skulle det underlätta om vänner kom hit ibland också men då hoppas jag alldeles för mycket för mitt eget bästa. Något sånt finns inte på kartan. Vilket gör att jag under mina lediga veckor får springa runt som en skållad råtta till allt och alla för att få någon mänsklig kontakt över huvud taget. Nog om det. Planerar ändå byta ut dom jag har. Orkar inte vara den som håller ihop kontakten för jämnan.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: